טיפים לניגשים לבחינת ההסמכה VCP vSphere 4.0 – פרק2

טיפים לניגשים לבחינת ההסמכה VCP vSphere 4.0 – פרק2

Print Friendly, PDF & Email

בהמשך לפוסט הקודם, כאן תוכלו למצוא ריכוז של הערות שמצאתי אותן יעילות מאד כאשר למדתי למבחן ההסמכה לתעודת VCP vSphere 4.0.

הערות חשובות

התקנת ESX
– ESX מחייב לפחות 2 מעבדים מסוג Intel Xeon 700Mhz, Intel Xeon 900Mhz או AMD Opteron.
– ESX מחייב לפחות כרטיס רשת אחד כאשר כרטיס הרשת חייב להיות נתמך (למשל LSI Logic לא נתמך).
– גם ESX וגם ESXi מחייבים מעבד התומך ב-64bit שכן ה-VMkernel הינו אפליקצייה מסוג 64bit.
– חשוב לדעת כי בעת הגדלת צריכת הזיכרון של ה-Service Console (כתוצאה מהתקנה של רכיבים נתמכים שונים) יש להגדיל את מחיצת swap/ בהתאם.
– לאחר ההתקנה, גודל מחיצת ה-swap ב-ESX 4.0 הוא 600MB.
– יצירה של מחיצת usr תשנה את גודל המחיצה /.

מיגרציה (מעבר) משרתים פיזיים לשרתים וירטואליים
– כלי ה-VMware המשמש להעברת השרת הפיזי בפועל לשרת וירטואלי נקרא VMware Converter, קיים כלי בשם VMware Guided Consolidation המנתח את מצב השרת שאותו יש להעביר לסביבה הוירטואלית ורק לאחר מכן מבצע את המעבר באמצעות ה-VMware Converter, ה-VMware Guided Consolidation מציג את מדד ה-Confidence Metric המייצג את מידת התאמת השרת שנבדק לסביבה הוירטואלית.

מגבלות ה-ESXi
– הפעולות הבאות מחייבות גישה ישירה לשרת ה-ESXi ואינן יכולות להתבצע במרוחק:
א. Restart management agents
ב. Test the management network
ג. Restore a standard switch

רישיונות לסביבה הוירטואלית
– רישוי נוסף נדרש כאשר מספר הליבות (Cores) ל-CPU עולה על 8 או יותר.
– מספר הליבות המקסימאלי שניתן להשתמש בו יחד עם רישוי סטנדרטי הוא 6 ליבות.
– לאחר התקנת ה-vCenter 4.0 שרת רשיונות (License Server) יהיה נחוץ רק על מנת לתמוך בשרתי ESX 3.5 אשר עדיין קיימים בארגון.

הרשת הוירטואלית
– על מנת לקשר מכונות וירטואליות לרשת יש לקשר אותן ל-Port Group אשר אותו יש לקשר ל-vSwitch אשר מקושר בעזרת uplink לרשת. בכל Port Group ניתן להגדיר VLan אחד אך ניתן להגדיר את אותו VLan במספר Port Groups.
– ההגבלה שניתן ליישם ברשת הוירטואלית באמצעות Traffic Shaping מתייחסת ל-Peak bandwidth adjusted ביחידות מידה של kbps. כלומר, במילים אחרות, ניתן להגביל את רוחב הפס המקסימלי המוקצה ל-Port Group מסויים ביחידות של קילוביטים (לא בייטים) לשניה.
– אחת הדרכים המקובלות לאבטח את הגישה ל-iSCSI Storage הינה לחבר את המכונות הוירטואליות ל-vSwitch נפרד מזה המשמש את ה-VMkernel Port המחובר לרשת ה-iSCSI.

ניהול הרשאות בסביבת vSphere 4.0
– במקרה בו ישנם משתמשים מסויימים הצריכים לנהל מספר מכונות וירטואליות, יש לאגד את המכונות הללו תחת Resource Pool אחד ולהגדיר לאותם משתמשים תפקיד של Resource Pool Administrator לאותו Resource Pool.
– הרשאות שניתנו ל-ESX מסויים לא מחלחלות ל-Virtual Center Server משום שה-ESX Server נמצא ברמה היררכית נמוכה מזו שבה נמצא ה-Virtual Center Server.

תקלות שכיחות ב-vSphere 4.0
– במקרה בו ה-Virtual Machine Remote Console מגיב באופן איטי, ייתכן כי כרטיס הרשת המשוייך ל-Port Group שאליו משוייכת אותה מכונה וירטואלית מוגדר Duplex או רוחב פס אשר אינם תואמים להגדרות ב-Switch.

מוצרי VMware
– Guided Consolidation: מוצר של VMware המקל את תהליך המעבר משרתים פיזיים לשרתים וירטואליים. מוצר זה מורכב מ-2 רכיבים: Data Collector האוגר ומנתח את נתוני השרת המיועד להיות מועבר לסביבה הוירטואלית ו-Virtualization Service אשר אחראי להעברת המחשב הפיזי לסביבה הוירטואלית. המוצר המהווה את ה-Virtualization Service הוא ה-VMware Converter.
– VMware Data Recovery: מוצר של VMware המאפשר גיבוי ושחזור של מכונות וירטואליות באמצעות Snapshots המבוצעות בעזרת ה-Virtual Center Server. מוצר זה מוטמע כמכונה וירטואלית נפרדת על שרת ESX או ESXi ומאפשר שחזור של קבצים בודדים או מכונות וירטואליות שלמות. נכלל בגרסאות vSphere  הבאות:
א. vSphere Essential Plus
ב. vSphere Advanced  ומעלה
– Storage VMotion: פתרון מתוצרת VMware המאפשר ניוד של הקבצים המהווים את הדיסקים הקשיחים הוירטואליים של מכונה וירטואלית ממקום למקום תוך כדי פעולתה. רכיב זה אינו נתמך ב- vSphere Advanced Adition.
– Host Update Utility: רכיב ב-vSphere המאפשר לבצע עדכון לשרת ESX/i המותקן כ-Standalone תוך שימוש במסך גרפי (GUI).
– VMWare View: מוצר של VMware המאפשר חיבור של תחנות קצה (Users workstations) כמכונות וירטואליות תוך שמירה על רמת אבטחה מקסימלית (ע"י העברה של צילומי מסך ומקשים בלבד ללא העברת קבצים כלשהם)

בפרק הבא אשתדל לציין הערות נוספות כמו גם טיפים ספציפיים לגבי הבחינה עצמה.

השאר תגובה