הוספת באנר שיווקי/Disclaimer לא שגרתי ב-Exchange 2010

הוספת באנר שיווקי/Disclaimer לא שגרתי ב-Exchange 2010

Print Friendly, PDF & Email

ב-Exchange 2010 ניתן להוסיף, בקלות יחסית, תוכן שיופיע לפני או לאחר גוף ההודעה. זאת על ידי שימוש ב-Transport Rules כפי שמופיע במאמר הזה: http://www.ben-shushan.net/add-disclaimer-exchange-2010/#respond. מאז גרסת 2010 ניתן בקלות יחסית גם לעצב את הודעת ה-Disclaimer בעזרת התמיכה שלו ב-HTML. אבל האם אפשר להציב את ההודעה הזו לא מעל או מתחת לגוף ההודעה, אלא דווקא לצד ההודעה, כך?

 

במאמר זה אני אנסה להציג את האופן שבו אני השגתי את היעד הזה. בתחילה, כך חשבתי, ישנן שלוש דרכים להשיג את היעד הזה:

1. שימוש ב-Absolute position על מנת להכין DIV עם תוכן ההודעה ולמקם אותו במרחק קבוע מלמעלה ושימוש ב-CSS FLOAT בכדי לגרום לטקטס מסביבו להתארגן באופן נורמלי. את ה-DIV הזה אפשר למקם פיזית ב-Transport Rule אשר יכניס אותו בתחילת ההודעה.

2. שימוש בטבלאות כאשר ב-Transport Rule אחד אשתמש כדי ליצור את הטבלה, ליצור שורה, ליצור תא, למלא אותו בתוכן ההודעה המבוקשת ולפתוח עוד טור לפני גוף ההודעה ולהשתמש ב-Transport Rule נוסף לאחר מכן שיסגור את התא, השורה והטבלה לאחר גוף ההודעה.

3. להשתמש ב-DIV ולהגדיר את ה-CSS Display שלו כך שיתנהג כמו טבלה ולבצע את אותו הטריק של האפשרות הקודמת.

 

אחרי בדיקה קצרה, התברר שהאפשרות הראשונה היא בעייתית שכן תוכנות דואר אלקטרוני רבות אינן מסוגלות לתמוך באלמנטים המשתמשים ב-Absolute positioning ו/או ב-CSS float בעיקר בשל בעיות תצוגה שעלולות להופיע כתוצאה מהפעלת תמיכה כזו ב-Web mail client (אותם אלמנטים עשויים להופיע במיקום כלשהו שלא שייך למיקום בו מוצגת ההודעה ובנוסף, לתצוגה כזו עשויות להיות השלכות של אבטחת מידע במקרה שאותו DIV ייראה כמו חלון של Windows וכו'). לאחר בדיקה מעמיקה יותר התברר שגם האפשרות השלישית של שימוש ב-DIV אינה ישימה משום שלקוחות דואר אלקטרוני רבים וביניהם GMail ו-Outlook פשוט מתעלמים מתגים אלו ובמיוחד מה-CSS Display Property. בשלב הזה היה נראה שהאופציה המבטיחה ביותר היא האופציה השניה, אך לאחר ניסוי פשוט התברר ש-Exchange "מגדיל ראש" (ללא כל צורך) ובסיום יצירת הטבלה ב-Transport Rule הראשון Exchange מוסיף באופן אוטומטי את תגי הסגירה של הטבלה ובכך מחסל כל אפשרות "לעטוף" את המייל.

כעת הדרך היחידה שנותרה היתה לכתוב Transport Agent בעצמי. את הרכיב הזה פרסמתי באתר Sourceforge בכתובת הזו: https://sourceforge.net/p/exchangedta/wiki/Readme. באופן עקרוני, רכיב זה מאפשר לעטוף את ההודעה בכל תוכן שרוצים (עבור מיילים מבוססי HTML בלבד). ניתן להוריד את הגרסה העדכנית מאתר Sourceforge בכתובת הזו:

https://iyuvalk@svn.code.sf.net/p/exchangedta/code-0/Public%20Setups/FilesToInstall.zip

 

נסו ותהנו…

השאר תגובה