טיפים לניגשים לבחינת ההסמכה VCP vSphere 4.0 – פרק 1

טיפים לניגשים לבחינת ההסמכה VCP vSphere 4.0 – פרק 1

Print Friendly, PDF & Email

על אף שפוסט זה לא בדיוק משתלב בקונספט הכללי של הבלוג הזה, לאור בקשות מעמיתיי, החלטתי, בעקבות ההסמכה האחרונה שלי ל-VCP for vSphere 4.0, לכתוב מספר Highlights שחשוב לדעת לגבי ההסמכה ל-VCP – vSphere 4.0 ובכלל לגבי עבודה ב-VMware:

1. מושגים, מושגים ועוד מושגים:
אמולציה (Emulation) – ישנה אפשרות להשיג וירטואליזציה ע"י מנגנון המבצע המרה של הפניות של מערכת ההפעלה לפניות המתאימות למערכת הפעלה אחרת – זו המותקנת במחשב המארח. דוגמא לאמולציה היא מערכת Wine המאפשרת להפעיל תוכנות Windows על מערכת הפעלה מסוג Linux.
– סימולציה (Simulation) – ישנה אפשרות לדמות סביבת מערכת הפעלה כלשהי עבור תוכנות המורצות במערכת הפעלה אחרת. במקרה כזה עדיין המערכת המקבלת משאבי חומרה היא מערכת ההפעלה המסמלצת. דוגמא לסימולציה היא אוסף התוכנות של Cygwin המאפשרת הרצה של תוכנות Linux שונות על מערכת הפעלה מסוג Windows.
– וירטואליזציה מלאה (Full Virtualization) – וירטואליזציה המאפשרת לכל מערכת הפעלה המורצת במחשב הוירטואלי משאבי חומרה וירטואליים לדוגמא – מעבד וירטואלי, זיכרון וירטואלי, כרטיס רשת וירטואלי וכו'. מערכת VMWare vSphere 4 הינה דוגמא למערכת המיישמת וירטואליזציה מלאה באמצעות שכבת Hypervisor.
– Host – בהקשר של וירטואליזציה מקובל להשתמש במילה Host עבור השרת המארח את המכונות הוירטואליות עצמן.
– (VM (Virtual Machine – מכונה (מחשב) וירטואלית.
– Type 1 Virtualization – מערכת וירטואליזציה מלאה אשר בה בשרת המארח את המכונות הוירטואליות לא מותקנת מערכת הפעלה כלשהי אלא רק מערכת ה-Hypervisor בלבד. מערכת VMWare ESX/i הינה דוגמא למערכת כזו. הייתרון במערכות מסוג זה הוא בעיקר זה שכל משאבי החומרה של השרת המארח מוקצים לטובת המכונות הוירטואליות ורק מעט מאד משאבים "מבוזבזים" על פעילותו של ה-Host. החיסרון הבולט של מערכות מסוג זה הוא במורכבות ההתקנה שלהן (בדרך כלל).
– Type 2 Virtualization – מערכת וירטואליזציה מלאה אשר בה בשרת המארח מותקנת מערכת הפעלה כלשהי ועליה מותקן Hypervisor. מערכת VirtualBox הינה דוגמא למערכת מסוג זה. הייתרון הבולט של מערכות מסוג זה הוא בקלות ההתקנה שלהן בעוד שהחיסרון שלהן הוא בד"כ בכך שמשאבים רבים יחסית מנוצלים לטובת מערכת ההפעלה ומשום כך אינם זמינים למכונות הוירטואליות.

ESX – שמה של תוכנת ה-Host של חברת VMware. תוכנה זו מיישמת וירטואליזציה מ-Type 1. לתוכנה זו קיימות שתי גרסאות שונות: ESXi ו-ESX כאשר ESXi הינה גרסה "רזה" אשר איננה מכילה תכונות מתקדמות הקיימות ב-ESX כגון Clustering, VMotion, HA ועוד.

HA – כינוי ל-High Availability, בהקשר של VMware הכוונה היא לכך שמכונות וירטואליות שהיו פעילות ב-Host מסויים יודלקו אוטומטית ב-Host אחר במקרה של כיבוי לא צפוי של ה-Host המארח אותן.

Service Console – מכונה וירטואלית מיוחדת המכילה גרסת Linux RedHat המותקנת אוטומטית עם התקנת ה-ESX (לא קיימת ב-ESXi) ומספקת סביבת ניטור וביצוע עבור כל ה-ESX. במקרים מסוימים, כמו למשל קישור ל-iSCSI.

VMkernel – שכבת ה-Hypervisor של VMware. בשכבה זו מתבצעת הוירטואליזציה הלכה למעשה ובה מועברות הפקודות למעבד, לזיכרון ולשאר המשאבים. הניהול של שכבה זו מתבצע באמצעות ה-Service Console ב-ESX בעוד שב-ESXi, שבו לא קיים Service Console, מנוהל ה-VMKernel באמצעות BIOS like interface.

Resource Pool – אובייקט המאגד מספר מכונות וירטואליות. משמש על מנת להגדיר תיעדוף בהקצאת משאבים ו/או הגדרת הרשאות גישה למשתמשי ה-vSphere.

בפרק הבא תוכלו למצוא אוסף של הערות וסיכום של החומר שבו השתמשתי על מנת ללמוד לבחינת ההסמכה של VCP vSphere 4.0.

השאר תגובה