מי אמר שנגמרו המים החמים? – פתרון לשליטה בדוד (או בעולם…) בשלושה צעדים

מי אמר שנגמרו המים החמים? – פתרון לשליטה בדוד (או בעולם…) בשלושה צעדים

Print Friendly, PDF & Email

הפעם החלטתי לחלוק איתכם פתרון שביצעתי במסגרת הביתית שלי, פתרון שכלל גם קצת עבודת חומרה וגם קצת עבודת תוכנה – מסוג הדברים שאני נהנה לעשות בזמני הפנוי ואיכשהו – עדיין להצליח להישאר נשוי.

האתגר שהצבתי לעצמי:
שליטה בכיבוי והדלקה של דוד המים החמים בבית מטלפון נייד באופן מאובטח וגם על בסיס תזמון שעשוי להיות שונה בימים שונים ושיהיה ניתן גם לגרום לו להידלק באופן אוטומטי כתלות במזג אוויר ושעות כניסת השבת.

הרכיבים בפתרון:
1 רכיב LittleBits Wireless Transmitter
1 רכיב LittleBits Wireless Receiver
1 רכיב LittleBits Arduino Module
1 רכיב LittleBits LED
1 רכיב LittleBits Servo Motor
2 רכיבי LittleBits USB Power
1 ספק כח USB של LittleBits
2 משטחי חיבור של LittleBits
1 סרט הדבקה דו צדדי
1 קוד פייתון
1 קוד ארדואינו

שלבי ההכנה:
מייצרים את מעגל המקלט על ידי חיבור ה-LittleBits USB Power ל-LittleBits Wireless Receiver בצידו האחד בשקע האמצעי ובצידו האחר בשקע העליון מחברים את ה-LittleBits Servo Motor ואליו את ה-LittleBits LED. בסיום כמובן מחברים את ה-LittleBits USB Power לספק הכוח ולחשמל (או שמשתמשים ב-LittleBits Power Bit ומחברים לסוללת 9V)

מייצרים את מעגל המשדר על ידי חיבור ה-LittleBits USB Power ל-LittleBits Arduino Module, את כבל ה-USB של ה-LittleBits Arduino Module מחברים למחשב (במקרה שלי עם לינוקס אבל גם Windows היה עובד באותו אופן). מחברים ל-LittleBits Arduino Module את ה-LittleBits Wireless Transmitter.

את שני המעגלים מקבעים למשטחי החיבור של LittleBits ומצמידים אותם – אחד למחשב במקום נוח ואת מעגל המקלט למפסק השולט על הדוד.

הקוד בו השתמשתי נמצא וזמין לכל אחד באתר GitHub בלינק הבא: https://github.com/iyuvalk/code-samples/tree/master/smart-boiler

להלן צילום של מעגל המקלט בפעולה:

 

מעגל המקלט:

מעגל המשדר:

השאר תגובה